کیس شیشه ای چیست؟

کیس کامپیوتر یا همان کازه از همان اوایل ساخت کامپیوتر مورد توجه استفاده کنندگان از آن بوده است. اما آیا آن زمان کسی فکر می کرد روزی جنس یک کیس از شیشه باشد؟ یا محصولی تحت عنوان کیس شیشه ای عرضه شود؟ درست است که به دلیل قرار گرفتن سخت افزار و قطعات اصلی کامپیوتر درون کیس اهمیت آن ازابعاد گوناگونی مطرح می باشد. اما چه عاملی باعث می شود ایده ساخت کیس شیشه ای مطرح شده و تولید کنندگان بدنه کیس ها را از جنس شیشه انتخاب کنند؟ آیا میتوان با خرید درب کیس شیشه ای، یک case شیشه ای تولید کرد؟

کیس شیشه ای rgb

بدیهی است که در هر سخت افزاری اولین آیتمی که مورد بررسی قرار می گیرد ظاهر آن است. اما دلیل استقبال مردم و خرید کیس شیشه ای چیست؟ آیا این مدل کیس ارزان است؟ اگر برای خرید کیس شیشه ای قیمت آن را در نظر نگیریم استفاده از شیشه چه تاثیرات مثبت و یا منفی در ظاهر کیس های شیشه ای دارد؟ اگر  محصولی بتواند از نظر ظاهری نظر بیننده را جلب کند، می تواند امیدوار باشد که سایر آیتمهای او مورد بررسی قرار می گیرد. کیس کامپیوتر هم از این قاعده مستثنی نیست. اما کیس شیشه ای ساده و حتی کیس تمام شیشه ای چه مزیت هایی دارد؟

تغییراتی که در سخت افزار ها و حتی نرم افزار ها به مرور زمان انجام می شود همان اشکالاتی است که توسط استفاده کنندگان مطرح می شود و تولید کنندگان را وا می دارد تا برای جلب رضایت مشتریان خود ایرادات محصولات خود را رفع کنند. یکی از مشکلاتی که بعضی از کاربران کامپیوتر مطرح می کردند عدم دسترسی آسان به فضای داخل کیس بود. به این دلیل که در کیس های قدیمی درب کیس ها توسط پیچ و مهره های زیاد به بدنه متصل و محکم می شد و باز کردن آن آسان نبود. تولید کنندگان برای رفع این مشکل هم تعداد پیچ ها را کم کردند هم نوع پیچ ها را به گونه ای طراحی کردند که بدون نیاز به هیچ ابزاری و تنها توسط دست باز و بسته می شدند.

خرید درب کیس شیشه ای؛ زیبایی و دسترسی اسانتر

از دیگر مسائلی که توسط کاربران مطرح می شد عدم توانایی مشاهده داخل کیس در حالت بسته بودن درب آن بود تا جایی که بعضا درب کیس های خود را باز می گذاشتند تا بتوانند در مواقع لازم درون کیس خود را مشاهده کرده و مشکلات احتمالی آن را بررسی کنند. علاوه بر این استفاده از انواع فلز و آلیاژهای مختلف در ساخت بدنه کیس ها مسئله ای تکراری و خسته کننده بود و در این بخش نیاز به تحولی اساسی احساس می شد تا تغییر محسوسی را در ظاهر کیس ها ایجاد کند. این عوامل باعث شد تا ایده طراحی و ساخت کیس های شیشه ای بوجود بیاید. با تولید کیس های شیشه ای تحول بزرگی در طراحی و شکل ظاهری کیس ها بوجود آمد. نمایی جذاب از ترکیب شیشه و فلزاتی مثل آلومینیوم باعث محبوبیت روز افزون این کیس ها درمیان کاربران شد. همچنین نور پردازی های داخل کیس و استفاده از لامپهایی با رنگهای RGB در پنل جلویی این مدل case به زیباتر شدن آن بسیار کمک کرد.

زیبا سازی کیس کامپیوتر

کم کم علاقمندان کیس های شیشه ای زیاد شدند تا جایی که افرادی که توانایی تهیه کیس شیشه ای را نداشتند اقدام به خرید درب شفاف برای کیس خود کردند تا بتوانند با تعویض آن با درب معمولی یک کیس شیشه ای داشته یاشند. شیشه هایی که در ساخت کیس های شیشه ای استفاده می شوند عموما از جنس حرارت دیده هستند تا بتوانند در مقابل حرارت داخل کیس مقاوم باشند. همچنین تکنولوژی ساخت این شیشه ها به گونه ایست که به راحتی حرارت داخل کیس را به بیرون منتقل می کنند.

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تنوع زیادی در طرح و رنگهای کیس ها بوجود آمده است. حتی در مواد اولیه برای ساخت کیس هم تنوع زیادی وجود دارد. شاید مهمترین معیار انتخاب در کیس های اولیه جنس بدنه بود. به این دلیل که تعداد شرکت های تولیدی کم بود و کیس ها از نظر طراحی تفاوت خاصی نداشتند. همچنین کاربری های کامپیوتر محدود بود و هرگز به شکل امروز تمام جنبه های زندگی ما را درگیر خودش نکرده بود. همین عامل باعث شده بود تا خریداران کامپیوتر که عموما قشر پر درآمد جامعه هم بودند صرفا یک وسیله جدید به نام کامپیوتر می خریدند بدون اینکه به موارد مهمی مثل نوع مادربرد، قدرت سی پی یو، مقدار رم، حافظه کارت گرافیک و … توجهی بکنند چه برسد به جزئیاتی مثل ظاهر کیس که حتی تا چند سال قبل هم مورد توجه نبود.

رفته رفته با افزایش تعداد شرکت های تولید کننده کیس تنوع در طرح و رنگ و مدل کیس های کامپیوتر زیاد شد. این تنوع روز افزون به حدی رسید که محصولی به نام کیس های شیشه ای به بازار آمد. همچنین زیاد شدن موارد مصرف کامپیوتر عامل دیگری بود تا در ایجاد تنوع در ساختار و طراحی کیس های تولیدی اثر گذار باشد. این موارد مصرف را می توان به دو گروه استفاده شخصی یا همان کامپیوتر های خانگی و استفاده شغلی در سازمانها و اداره ها تقسیم کرد. بر خلاف موارد شخصی، در محل کار به ظاهر کیس توجه زیادی نمی شود و بیشتر کیفیت و کارایی مطرح می باشد اما در مصارف شخصی به خصوص کاربرد های تفریحی مثل بازی کردن، ظاهر قطعات کامپیوتر اهمیت بیشتری دارد. به همین خاطر است که شرکت های تولید کننده کیس و فروشندگان از نام گذاری کیس گرفته تا تبلیغات برای آن از کلمه GAME و نام هایی شبیه آن زیاد استفاده می کنند. چون مخاطبانشان را می شناسند و می دانند اغلب افرادی که ظاهر سیستم برایشان مهم است افرادی هستند که یکی از موارد مهم مصرف کامپیوتر را بازی کردن می دانند و در انتخاب کیس از نظر طرح و رنگ حساسیت به خرج می دهند و معمولا از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه اضافه تر را دارند آن هم صرفا برای زیبایی و ظاهری شکیل تر. به همین خاطر اکثر طرفداران کیس های شیشه ای کسانی هستند که از کامپیوتر برای بازی ، تفریح و سرگرمی استفاده می کنند و شبیه یک وسیله تزئینی به ظاهر آن اهمیت زیادی می دهند.

معرفی کیس های شیشه ای؛ مناسب گیمینگ

شرکت پردیس صنعت سیاره سبز یا همان گرین به عنوان یکی از برترن شرکت های ایرانی فعال در این حوزه اقدام به طراحی و تولید این نوع کیس ها نموده است که از جمله آنها میتوان به Z1 ,Z2,Z4,Z5,Z5,G2,X3  و … غیره اشاره نمود که تمامی آنها در فروشگاه اینترنتی مای تیسفون قابل تهییه میباشند

 

کیس GRIFFIN G6

جدیدترین محصول گرین که با مجهز شدن به دو عدد فن بزرگ در جلوی کیس علاوه بر زیبایی خنک کنندگی و گردش هوای مناسبی را برای سیستم شما به همراه دارد از سایر ویژگی های این محصول میتوان به وجود یک عدد پورت USB TYPE C  اشاره نمود.

case g6

کیس ARIA

کیس آریا برخلاف سایر همرده های خود داری ابعاد کوچک تر  و قیمت مناسبی تری میباشد که این امر آنرا به گزینه ای ایده آل در سیستم های گیمینگ میان رده،  حتی خانگی تبدیل کرده است که با برخورداری از فن های RGB به زیبایی آن افزوده میشود. این کیس به نسبت زیبایی و کارایی بالا در رده کیس های خوش قیمت گیمینگ قرار دارد.

کیس ARIA گرین

کیس Z5 SURENA

کیس سری Z  گرین از محصولات رده بالا این شرکت میباشید که مدل Z5 سورنا یکی از بهترین های این سری میباشد که با وجود ویژگی هایی چون سامانه نورپردازی ARGB اسکلت مقاوم و کنترلر فن ها و قیمت مناسب دارای ارزش بسیار بالایی میباشد

کیس Z4 ASTIAK

فن های قدرتمند بهمراه LED قرمز رنگ کنترلر فن دوگانه در قسمت سقف کیس ،پشتیبانی از واترکولینگ با ابعاد مختلف را میتوان از ویژگی های بارز آن نام برد.

کیس Z2+ HERO

کیس Z2+ HERO  را می توان یکی از زیباترین کیس های سری Z دانست که فضای داخلی مناسبی را جهت نصب انواع قطعات حرفه ای دانست که بدون نگرانی بابت طول و ارتفاع قطعات داخل آن قابل نصب میباشند و از این رو آزادی انتخاب را برای کاربر بهمراه دارد.

کیس Z1 ARIO

در سیستم های گیمینگ اقتصادی با بودجه محدود انتخاب قطعات با حداقل قیمت و حداکثر کارایی ممکن همواره یکی از چالش های کاربران میباشد که شرکت گرین با عرضه کیس Z1 آریو این خلع را تا حدی پر نموده و آنرا به انتخابی شایسته تبدیل کرده است

کیس X3+ Viper

کیس X3 پلاس وایپر به لطف قابلیت های نامحدود خود در پشتیبانی از قطعات مختلف علاوه بر گیمینگ در دسته کیس های Workstation یا همان ایستگاه کاری کاربرد دارد. این جعبه case  به دلیل فضای زیاد به کسانی که نیاز به نصب هارد های زیاد و ذخیره سازی داده در حجم بالا را دارند پیشنهاد می شود.

 

برای زیباسازی سیستم خود میتوانید کیس شیشه ای گرین که مخصوص کاربری گیمینگ هستند استفاده کنید؛ و یا فن های گرین رنگی و قرمز را از سایت مای تیسفون خریداری کنید؛ برای هرگونه مشاوره خرید کیس و سایر محصولات گیمینگ با کارشناسان ما از طریق واتساپ و بخش تماس با ما در ارتباط باشید.