تب Tab فایل اکسپلورر در ویندوز ۱۱

قابلیت پرطرفدار اضافه شدن تب‌ها به فایل اکسپلورر برای مدت‌ها کاربران ویندوز ۱۰ را چشم به راه دوخت. با اینکه این ویژگی هرگز راه خود را به نسخه پیشین این سیستم عامل پیدا نکرد، اما بنظر می‌رسد مایکروسافت قرار است در عوض آن را به ویندوز ۱۱ بیاورد.

آن طور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت بالاخره تست قابلیت تب‌ها در File Explorer را در ویندوز ۱۱ آغاز کرده است. Rafael Rivera، یکی از توسعه دهندگان برنامه EarTrumpet Windows، قابلیت جدید پشتیبانی از  تب‌ها را در آخرین نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ مایکروسافت کشف کرده است. این ویژگی ظاهراً یکی از مواردی است که مایکروسافت به تازگی آزمایش آن را در ویندوز ۱۱ آغاز کرده است.

افزودن تب‌ها به File Explorer در ویندوز ۱۱ باعث می‌شود چندین پوشه بتوانند در یک پنجره باز شوند. مایکروسافت ابتدا تست وجود تب‌ها را در برنامه‌های ویندوز ۱۰ تحت قابلیتی به نام Sets  آغاز کرد. این ویژگی شامل پشتیبانی از ‌Tabهای داخل فایل اکسپلورر و تب‌های هر برنامه ویندوز بود، اما پس از مدتی مایکروسافت پروژه را لغو کرد و هرگز آن را در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ نگذاشت.

File-Explorer-2.jpg

با این حال، به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت همراه با افزوده شدن تب‌ها، رابط کاربری File Explorer خود را به عنوان بخشی از این قابلیت اصلاح کند.  Windows File Explorer  از ویندوز ۹۵ در این سیستم عامل وجود داشته است و طراحان مختلفی در سال‌های اخیر ایده‌هایی را برای بهبود و مدرن سازی آن پیاده کرده‌اند.

در حالی که مایکروسافت بهبودهایی در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ ایجاد کرده است، یک توسعه دهنده پا را از این هم فراتر گذاشته و یک برنامه فایل اکسپلورر جدید ایجاد کرده است. Files، برنامه‌ای که اکنون در فروشگاه ویندوز موجود است، زودتر از بروزرسانی آتی ویندوز از نمایش تب‌ها پشتیبانی کرده و تم‌ها و ویژگی‌های مدرنی را شامل است.

با این وجود اکنون تنها باید منتظر نشست تا مایکروسافت قابلیت نمایش تب‌ها در فایل اکسپلورر را به طور رسمی برای ویندوز ۱۱ معرفی کند.Amanda Langowski ، رئیس بخش Windows Insider، ماه گذشته گفت که این شرکت «فقط در مورد ویژگی‌هایی که به طور هدفمند برای اینسایدرها امکان آزمایش و ارائه بازخورد در آن‌ها را دارد، ]با توسعه دهندگان[ گفتگو می‌کند».

تب Tab فایل اکسپلورر در ویندوز ۱۱ منبع خبر : شهر سخت افزار