شرکت انویدیا قصد دارد ترکیب پردازنده‌های گرافیکی مخصوص لپ‌تاپ‌های گیمینگ و بالا رده خود را بروزرسانی کند و از این رو از سری قدرتمند RTX 30 Ti رونمایی خواهد کرد که از حافظه سریع‌تر و قدرت بیشتری برخوردار خواهند بود.

بر اساس اعلام منابع آگاه سایت معتبر Videocardz، پردازنده گرافیکی RTX 3080 Ti برای اولین بار در GPU های موبایل و لپ‌تاپی با ۱۶ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 به میدان خواهد آمد. البته این تنها پیشرفت پردازنده فوق نیست و انتظار داریم که این محصول با قدرت کل بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی به بازار بیاید.

البته هنوز اطلاعات رسمی از پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ RTX 3080 Ti منتشر نشده و مشخصات مهمی مانند تعداد هسته‌های CUDA آن را نمی‌دانیم. با این حال می‌توان با قاطعیت گفت که این GPU قادر است به کمک حافظه ۱۶ گیگابایتی خود به سرعت ۱۶ گیگابیت بر ثانیه نیز دست پیدا نماید که ۲ گیگابیت بر ثانیه از پردازنده پرچم‌دار کنونی شرکت انویدیا یعنی RTX 3080 سریع‌تر است.

RTX3080Ti-Hero-banner-1-2048x469.jpg

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که حداکثر TGP این محصول یا توان تولیدی کل این پردازنده گرافیکی نیز به ۱۷۵ وات رسیده که ۱۰ واحد از نسل قبلی بیشتر خواهد بود. البته خوب است بدانیم که با تغییر کانفیگ مورد استفاده در لپ‌تاپ‌های مختلف و فناوری‌هایی همچون NVIDIA Dynamic Boost 2.0 که قدرت را بین پردازنده و GPU جابه‌جا می‌کند، می‌توان TGP کارت گرافیک را تغییر داد.

برای مثال، RTX 3080 علی‌رغم حداکثر توان ۱۵۰ واتی، در بهترین لپ‌تاپ‌های بازار با ۱۶۵ وات توان کار می‌کند و بعید نیست که TGP سری Ti نیز بسته با کانفیگ اختصاصی سازنده لپ‌تاپ، افزایش پیدا نماید.

علاوه بر موارد بالا، اطلاعاتی از RTX 3070 Ti نیز به دست رسیده که بر اساس آن‌ها، این پردازنده از ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 و حداکثر توان ۱۵۰ وات برخوردار خواهد بود. انویدیا این محصولات را در نمایشگاه CES 2022 که هفته آینده آغاز می‌شود، به نمایش خواهد گذاشت.

منبع خبر : سایت شهر سخت افزار

شما می‌توانید تمامی کارت گرافیک‌های موجود در فروشگاه اینترنتی مای تیسفون را با گارانتی به راحتی از ما خریداری کنید.