راهنمای خرید تبلت کودکانه ( معرفی تبلت های زیر ۶ میلیون)

در دنیا بعد از کرونا تبلت و موبایل کاربرد آموزشی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده اند و از طرفی با توجه به افزایش قیمت، خرید  یک مدل مناسب تبلت برای کودکان کار سخت و چالش برانگیزی شده است. در ادامه یک راهنمای خرید برای کمک به خرید راحت تر آماده کرده ایم.

کودکان برای جنبه های مختلفی از جمله وب گردی، بازی و کاربا نرم افزار های آموزشی مانند شاد از تبلت استفاده میکنند. که هر کدام از اینها با توجه به میزان سنگینی پردازش برنامه سخت افزار خاص خود را می طلبد. در ادامه به یک آشنایی مختصر با اصطلاحات لازم میپردازیم تا بتوانید سخت افزار تبلت های مختلف را بررسی کنید و یک دستگاه مناسب دانش آموزان با قیمت مناسب را انتخاب نمایید.

بخش های سخت افزاری مهم در تبلت مخصوص کودکان

  1. رم
  2. حافظه داخلی
  3. اندازه صفحه نمایش
  4. پردازنده

رم (RAM)

این کلمه، مخفف  random access memory میباشد. بزرگ ترین اشتباه کاربران نادیده گرفتن این حافظه و یا اشتباه گرفتن آن با حافظه داخلی است. این حافظه به طور مستقیم با پردازنده در ارتباط است و امکان ذخیره سازی دائمی داده را ندارد. این موضوع به معنی بی اهمیت بودن آن نیست بلکه میزان سرعت کارکرد یک دستگاه به شدت وابسته به کارکرد ram  است. به طور خلاصه کارکرد این قطعه به این دلیل اهمیت دارد که هر برنامه ای که در حال اجراست برای پردازش داده خود باید داده را به  ram بفرستد چرا که سرعت انتقال اطلاعات در رم بسیار بالاتر از حافظه های مانند کارت حافظه و هارد است و cpu خود را درگیر روند انتقال اطلاعات بین خود و آنها نمیکند؛ بنابراین رم به عنوان واسطی پرسرعت از اتلاف وقت cpu جلوگیری میکند.

حافظه داخلی

حافظه داخلی موبایل ها قبلا تنها برای ذخیره تعدادی عکس وپیام های متنی استفاده میشد چرا که در گوشی های جاوا و سیمبیان کسی نرم افزار روی گوشی نصب نمیکرد. با فراگیر شدن اندورید و پیشرفت برنامه نویسی در داخل ایران نرم افزار های زیادی جز زندگی روزمره ما شده اند. از طرفی خردسالان و خصوصا نوجوانان به دلیل اینکه معمولا برای سرگرمی و بازی از این دستگاه ها استفاده میکنند. این موضوع حافظه زیادی را میطلبد. بعضا به اشتباه تصور میکنند اگر کارت حافظه micro SD  با ظرفیت بالا تهیه کنند مشکلی نخواهند داشت اما نکته فراموش شده اینست که شما تنها میتوانید داده های جدای از تنظیمات اصلی برنامه را به کارت منتقل کنید به شرطی که برنامه این قابلیت را به شما بدهد پس در هر صورت حدود ۷۰ درصد از حجم حافظه برنامه قابل انتقال به micro SD  نخواهد بود. این موضوع اهمیت اندازه حافظه داخلی را بیشتر خواهد کرد.

در این مورد پیشنهاد ما به کاربرانی که کودک خردسال دارند تهیه تبلت با حداقل حافظه ۳۲ است.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش برای کاربران یک گزینه شخصی به حساب می آید چرا که تاثیری زیادی در قدرت اجرایی برنامه ندارد مگر در صورتی که دستگاه بسیار رده بالا باشد و به دلیل کیفیت Full HD  نیاز به قدرت پردازش بیشتری باشد.

به طور کلی یک صفحه نمایش با IPS  بالای ۷۰۰  دارای کیفیت HD  است و برای کاربری متداول مانند وب گردی، بازی های سبک خرد سال و بچه های زیر ۱۲ سال گزینه مناسبی است. در صورت که رده قیمتی برای شما حائز اهمیت نیست پیشنهاد ما کیفیت full HD  است اما بهتر است هزینه ی آن برای رم و یا پردازنده  قوی تر صرف شود.

پردازنده

مهم ترین بخش سخت افزاری هر دستگاه پردازنده یا cpu  آن است که مسئولیت محسبات و بار پردازش به عهده آن است خواه شما یک یادداشت باز کنید و خواه یک بازی حرفه ای مهم ترین چیزی که عملکرد تبلت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد پردارنده آن است.

تعداد هسته و فرکانس

امروزه در دستگاه های الکترونیکی قدرت پردازنده با دو مقدار کلی فرکانس و تعداد هسته تعیین میشود. البته در مورد پردازنده های حرفه ای تشخیص میزان بهتر بودن عملکرد کار بسیار پیچیده ای است و نسل سی پی یو و حتی کیفیت متریال برای شخص حرفه ای اهمیت دارد. در دستگاهی مانند تبلت هر چقدر تعداد هسته و فرکانس آن بالاتر باشد قدرت بالاتری دارد. برای مثال سامسونگ روی دستگاه های Galexy Tab  از پردازنده تک هسته ای با حداکثر فرکانس ۱٫۲ استفاده میکند.

پیشنهاد ما به شما اینست که دستگاهی با پردازش کمتر از ۱٫۲ گیگاهرتز خریداری نکنید چرا که قطعه ای مانند cpu در دستگاه های کوچک از جمله تبلت و گوشی قابل تغییر نیست.

مدل های مختلف تبلت کودکانه لنوو و سامسونگ؛ رده قیمتی زیر ۶ میلیون

تبلت های مختلفی با برند های مطرح در بازار وجود دارند ، در این مقاله طبق مواردی که در بالا بررسی کردیم به شما چند تبلت لنوو و سامسونگ پیشنهاد می کنیم. به طور کلی رده قیمتی تبلت سامسونگ بالاتر از لنوو میباشد اما بهترین کار بررسی فاکتور های سخت افزاری و مقایسه آنهاست چنانچه در مقایسه محصول، و انتخاب تبلت مناسب فرزندتان به مشکل خوردی مشاوره رایگان خرید را میتوانید از کارشناسان ما دریافت کنید.

تبلت های از ۲ تا ۵ میلیون

تبلت ۸۵۰۵x

این مدل دارای ۲ گیگ حافظه رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی برای ذخیره برنامه ها  میباشد. این تبلت قابلیت استفاده از اینترنت  G4 را به شما میدهد تا در صورتیکه به اینترنت سیمکارت دسترسی ندارید بتوانید از اینترنت پرسرعت شبکه های موبایلی استفاده کنید. نقطه قوت این تبلت برای کودکان داشتن صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی برای مشاهده فیلم و وب گردی است. باتری قوی تر به نسبت مدل Tab x55  از ویژگی های خاص این تبلت در این رده قیمت است.

m 10 Tab X55

این مدل از لحاظ سخت افزاری بسیار مشابه مدل ۸۵۰۵ است. پردازنده این مدل به نسبت ۵۸۰۵ مدل گرانتری است  (Snapdragon 429) و اندازه صفحه آن ۱۰ اینچی است. در صورتیکه به بازی سنگین و صفحه شبیه کتابخوان احتیاج ندارید ما به شما مدل ۸۵۰۵ را پیشنهاد میکنیم تا هزینه کلی شما کمتر شود.

تبلت کودکانه لنوو

TB7504x

این مدل با وزن ۲۶۰ گرم و رم ۲ گیگابایتی و حافظه ۱۶ گیگ بهترین گزینه با کمترین قیمت میباشد. پخش فیلم با باتری با ۲۰ ساعت کارکرد گزینه مناسبی برای کودکان کم سن و سال تری است  که برای موارد آموزشی از تبلت استفاده میکنند. توجه داشته باشید که اگر این مدل را تهیه میکنید بهتر است یک کارت حافظه ۶۴ گیگاباتی هم برای آن تهیه کنید تا بتوانید حافظه مناسبی در دسترس داشته باشید.

 تبلت ارزان برای کودکان

وزن ۴۸۰ گرمی و نسخه اندورید ۹ جز ۲ ویژگی این تبلت است اما با توجه به حافظه ۳۲ گیگابایتی برای کسانی که تعداد برنامه های بیشتری میخواهند نصب کنند گزینه مناسب تری است. اما اگر وزن کمتر برای شما اهمیت دارد تبلت ۸۵۰۵ با توجه به کیفیت صفحه و وزن و همرده بودن در قیمت به شما پیشنهاد میشود.

تبلت کودکان ایرانی

تبلت های از ۴ تا ۶ میلیون

Tab M10 X505X

صفحه نمایش  ۱۰ اینچی ؛ رم ۳۲GB و حافظه  ۲GB و پردازنده ۲ گیگاهرتز این تبلت را از سایر همرده های خود متمایز میکند. با این قدرت سخت افزاری در این رده میتوانید بازی های با پردازش متوسط، وب گردی و پخش فیلم را به راحتی انجام دهید.

TAB A T515

قدرتمند ترین پارامتر این محصول، باتری ۶۱۵۰ میلی آمپری است. قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت  HD از گزینه های است که این مدل را از سایرین جدا میکند. رزلوشن صفحه  Full HD و پردازنده ۸ هسته ای از ویژگی های دیگر این محصول است. با قیمت زیر ۶ میلیون از بهترین انتخاب ها در رده خود است.

در خرید یک تبلت مناسب برای کودکان توجه داشته باشید که بهتر است اول برنامه های مورد نیاز فرزندتان را بشناسید و بعد به مرکز فروش تبلت کودکان مراجعه کنید. جهت هرگونه راهنمای خرید میتوانید از کارشناسان سایت مای تیسفون کمک بگیرید.