اگر به خرید پردازنده‌های سری Ryzen 5000 بدون تعویض مادربرد کنونی‌تان فکر می‌کنید، ممکن است بخت با شما یار باشد. AMD به طور رسمی اعلام کرده در حال بررسی امکان اضافه کردن پشتیبانی از پردازنده‌های Zen 3 بر روی مادربردهای B350 و X370 است.

بخش بزرگی از خریداران پردازنده‌ها و مادربردهای سری ۳۰۰ مایل به استفاده از پردازنده‌های جدیدتر و بهتر Ryzen 5000 هستند اما مادربرد آنها از سری مزبور پشتیبانی نمی‌کند. خبر وب اینکه یکی از AMD می‌گوید این کمپانی سرگرم بررسی امکان پشتیبانی از پردازنده‌های سری Ryzen 5000 بر روی مادربردهای سری ۳۰۰ است.

چندی قبل برخی سازندگان پشتیبانی از پردازنده‌های سری Ryzen 5000 را بر روی مادربردهای A320 فعال کردند که موجب خشم خریداران نسبت به AMD شد. این کمپانی سازندگان را از فعال کردن پشتیبانی از سری Ryzen 5000 بر روی چیپست های B350 و x370 منع کرده بود.

 

RW1DPlo6KfWE9WMg.jpg

 

ظاهراً حالا AMD انتقادها را جدی گرفته و در تلاش برای ممکن کردن پشتیبانی از پردازنده‌های Ryzen 5000 بر روی مادربردهای سری ۳۰۰ است. البته AMD تاکید دارد که مصرف انرژی و پیش نیازهای پردازنده‌های Ryzen 5000 متفاوت از نسل‌های پیشین است، به همین دلیل باید توانایی مادربردها از نظر تأمین انرژی مورد نیاز این پردازنده بررسی شود.

حالا باید منتظر ماند و دید اضافه شدن پشتیبانی از پردازنده‌های Ryzen 5000 به مادربردهای سری ۳۰۰ به کجا خواهد رسید. به نظر می‌رسد این امکان دست کم به برخی مدل‌ها اضافه می‌شود.

 

منبع خبر : سایت شهر سخت افزار

شما می‌توانید تمامی پردازنده های موجود در فروشگاه اینترنتی مای تیسفون را به راحتی مشاهده و در صورت نیاز آن ها را خریداری کنید.